Adidas și Kanye West au avut o colaborare pe cât de profitabilă, pe atât de controversată. Începând cu 2015, brandul german și artistul american produc încălțămintea „Yeezus”, unul din cele mai de succes modele ale Adidas.
Cu prețuri care pornesc de la 350 de dolari, la fiecare vânzare, consumatorii „se bat” pentru a cumpăra „Yeezus”, care au o valoare de revânzare dublă.
Povestea de succes s-a oprit însă în 2022, după derapajele răsunătoare ale lui Kanye West, care a devenit, între timp, „Ye”.
În octombrie 2022, Adidas încheie contractul cu Ye, după afirmațiile antisemite ale artistului.
Totuși, dincolo de declarațiile șocante ale lui Ye, produsul „Yeezus” este un succes. Adidas are pe stoc mii de perechi, pe care nu le mai poate vinde.
De asemenea, fanii lui Kanye West au boicotat Adidas. Compania ar putea pierde 1,2 miliarde de euro din venituri și 500 de milioane de euro din profit, dacă nu va mai fructifica acțiunile Yeezy.
Bjorn Gulden, actualul șef al Adidas, s-a arătat alarmat de „cifrele care vorbesc de la sine”.
El spune că Adidas nu are cifrele dorite, deși are tot ce este necesar pentru a reuși. Șeful Adidas va pune toate lucrurile în ordine, fiind ferm convins că în timp Adidas va… străluci din nou.
S-a vorbit, desigur, despre posibila vânzare a perechilor de încălțăminte fără brandingul Yeezy. Adidas nu ia însă în calcul acest pas, compania fiind sceptică în privința succesului fără „semnătura” lui Ye.
Deocamdată, Kanye West, care s-a rebrănduit în „Ye”, nu a reacționat la zvonurile privind reuniunea cu Adidas, scrie rtl.be.
Selon certaines rumeurs, adidas réfléchirait à… travailler à nouveau avec Kanye West pour pallier ses lourdes pertes financières ! 😮
La marque pourrait perdre jusqu’à 1,3 milliard de dollars à cause du stock de Yeezy invendu 📉 pic.twitter.com/jqX9KK0kkC
— Booska-P (@booska_p) February 20, 2023